FAQ Inloggen en accounts

  • Ik ben medewerker van een bronhouder die nog in de Transitiefase zit en kan niet meer inloggen.

    Een momentje...

    De meest voorkomende reden is dat u een verkeerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld. Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kunt u contact opnemen met de Helpdesk van het SVB-BGT met het verzoek om u een nieuw wachtwoord te verstrekken.

    Een andere oorzaak is de volgende. U bent medewerker van een bronhouder die nog in de Transitiefase zit. Dan kan het volgende aan de hand zijn:
    Binnen BRAVO zijn verschillende rollen gekoppeld aan de gebruikers om namens bronhouders bepaalde acties te mogen uitvoeren. De gebruiker met rol ‘Regisseur Initiële Levering’ mag initiële leveringen opvoeren. De andere gebruikers met andere rollen alleen mutatieleveringen.
    Het is voorgekomen dat initiële leveringen als mutatieleveringen werden aangeboden. Dat is riskant en zeer ongewenst. De verwerking van een initiële levering (controle, afstemming en assemblage) verloopt namelijk heel anders dan die van een mutatielevering (de laatste heeft o.a. een andersoortige validatie en wordt niet geassembleerd). Om te voorkomen dat een initiële levering als mutatielevering wordt aangeboden en behandeld zijn voor bronhouders die nog in de transitiefase zitten alle rollen behalve die van ‘Regisseur Initiële Levering’ bevroren. Dit betekent dat voor die bronhouders gebruikers met de rol ‘Medewerker’, ‘Coördinator’ en ‘Gemachtigde’ niet kunnen inloggen in BRAVO. Deze accounts zullen, wanneer een bronhouder geheel in de BGT zit, door het SVB-BGT worden gereactiveerd. Betreffende bronhouders die toch eerder de beschikking over deze rollen willen hebben kunnen daartoe een (gemotiveerd) verzoek indienen bij de Helpdesk SVB-BGT.

    zoekwoord: inloggen account


  • Hoe vraag ik een BRAVO-account aan?

    Een momentje...

    Een BRAVO-account vraagt u aan via de Helpdesk op het moment dat uw bestanden klaar zijn voor levering. Hiervoor zet u de volgende stappen.

    Stap 1: Om het BRAVO-account aan te kunnen maken zijn een aantal gegevens nodig. Zie hiervoor het Aanvraagformulier BRAVO-account.
    Stap 2: Nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld stuurt u deze naar helpdesk@svb-bgt.nl.
    Stap 3: Na ontvangst van het aanvraagformulier maakt SVB-BGT een BRAVO account aan. U ontvangt vervolgens - via de mail - de volgende gegevens:

    -          Weblink naar het BRAVO-portaal;
    -          Gebruikersnaam en wachtwoord.

    Nadat u bent ingelogd in het BRAVO-portaal, kunt u de BRAVO-gebruikershandleiding downloaden via ‘Help’. Ook kunt u dan het door SVB-BGT toegekende password personaliseren.

    zoekwoord: inloggen account


Overlay sluiten

Download link

0 bestanden: